Saha Deneyimi – Boeing Havacılık, Isıl İşlem Sepetleri
Boeing havacılık, 316 paslanmaz çelikten yapılmış tuz potası ısıl işlem sepetlerinde çok sık çatlama ve kaynklı tamir bakım sıkıntısı yaşamıştır. Bu sepetlerde, uçakların iniş takımlarının parçaları gibi çok kritik malzemelerin ısıl işlemleri yapılmıştır. Çatlamanın, ağır şekilde kaynaklı sepetlerin ısılarının 982 ile 315 C arasında sürekli değişimine maruz kalmalarından ve erimiş tuz korozyonundan kaynaklandığına inanılıyordu.
Boeing; felaket getirici sepet sorunlarından kurtulmak, çok kıymetli işlenmiş parçalara zarar gelmesini engellemek, çok kapsamlı kaynaklı tamir işlerinden kurtulmak ve ısıl işlem kapasite ve hızını artırmak için malzeme arayışına girdi ve araştırmalar sonunda Haynes 556′ yı tercih ettiler. Haynes 556, 870 C sıcaklıkta 316 paslanmaz çeliğin yaklaşık 2 katı mukavemet gösterdi. Haynes 556 nın mükemmel süneklikliği ile beraber termal yorulma dayanımı da artırılmıştır. Labratuvar testlerine göre Haynes 556 erimiş klorid tuzlarına karşı direnci çok yüksektir ve ek olarak kaynaklı sünekliği de mükemmeldir.